Punts de donació de sang

Castellón Valencia Alicante

DONA PLASMA

Plasma la teua generositat

 

Emplena aquest formulari i contactem amb tu.

Resolució de problemes per a visualitzar el vídeo en sistemes *IOS (*iphone/*ipad)

 

INFORMACIÓ COVID-19

Coronavirus i donació

 

Última informació coronavirus

 

Descarrega la APP Radar COVID i ajuda a previndre contagis

 

T' INTERESSA

App GVA +Salut

Sol.licitar cita prèvia

Fes-te donant

Portal Generalitat Valenciana

Portal transparència GVA

Portal de servei sanitari coronavirus

Descarrega la App COVID

 

Espai segur i lliure de violència de gènere

La fàbrica de la vida

 

Notícies

« Ves enrere

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana va registrar 176.723 unitats de sang

Donació de sang

 

 

  • L'any passat es van donar 176.723 components sanguinis: 98.519 unitats a València, 18.131 a Castelló i 60.073 a Alacant

  • La xifra de nous donants comença a recuperar-se després de la pandèmia augmentant un 20%.

 

València (15.02.2023). El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) va finalitzar l'any 2022 amb un total de 176.723 unitats de sang total donades. La distribució per províncies ha sigut: 98.519 unitats a València, 18.131 a Castelló i 60.073 a Alacant. Aquestes donacions van ser possibles gràcies a la generositat de 116.267 persones, que en molts casos van acudir a donar més d'una vegada.

La directora del Centre de Transfusió, Cristina Arbona, destaca "la voluntat dels donants que fan possible la recuperació dels malalts, la seua generositat és un exemple per a tots". També accentua "la professionalitat dels treballadors del Centre sempre compromesos amb el donant i el pacient" i assenyala com a repte de futur "ser capaços de transmetre a la població la importància de la donació de plasma i d'aconseguir l'autosuficiència de medicaments derivats d'aquest per a millorar la vida de les persones.

El CTCV va realitzar en 2022 un total de 4.920 eixides amb els equips mòbils 2.689 a València, 1.762 a Alacant i 469 a Castelló.

La xifra de donants nous ha augmentat un 20% arribant a la quantitat de 16.223, per províncies a Alacant 5.754, a Castelló 1.560 i a València 8.909. Es tracta d'una molt bona tendència ja que suposen la base del futur de la donació en la Comunitat.

En 2022, van donar un 55,34% d'homes i un 44,49% de dones. Els percentatges s'igualen més si es té en compte que les dones només poden donar tres vegades a l'any i els homes, quatre. Per franges d'edat; el 25,9% dels donants tenia entre 18 i 35 anys; el tram de 36 a 45 anys va concentrar un 22,8% dels donants, i els d'edats compreses entre 46 i 65 anys van representar el 51,5%. Encara que el núm. de donants nous s'ha recuperat després de la pandèmia, continuem necessitant convéncer als joves de la importància d'inclusió com a donants.

 

Un total de 438 bebés alimentats pel Banc de Llet

El banc de llet de la Comunitat Valenciana va distribuir durant l'any 2022 un total de 882,4 litres de llet pasteuritzada a les plantes de nounats de l'Hospital Universitari i Politècnic La Fe, Hospital Clínic, Hospital General d'Alacant, Hospital d'Elx, Hospital General de Castelló i Hospital de Sant Joan d'Alacant.

A més, es van registrar 275 mamàs que van donar per primera vegada (157 a València, 76 a Alacant i 42 a Castelló). En total, la generositat de 346 donants (de nova i antiga incorporació) va permetre distribuir llet materna a 438 bebés.

 

Banc de Teixits

El balanç del banc de teixits de la Comunitat Valenciana, durant 2022, també és positiu perquè s'han beneficiat 1.310 pacients de xips d'esponjós, teixit osteotendinos i altres.

El banc de còrnies, per part seua, va aconseguir 642 còrnies i va distribuir 444 per a trasplantar a pacients en el seu segon any de vida. El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana s'encarrega de la recepció, anàlisi, processament, validació i distribució de les còrnies.

 

Registre de Donants de Medul·la Òssia

Durant 2022, es van inscriure en la Comunitat Valenciana un total de 1.066 nous donants en el registre de medul·la òssia (REDMO). D'ells, 356 corresponen a Alacant, 596 a València i 114 a Castelló. Per gènere, 421 van ser homes i 645 dones.

 

La importància de la donació per afèresi

En la donació per afèresi, el donant es connecta a una màquina especial que extrau bé plasma bé plaquetes. Com la resta de sang és retornada al donant en el mateix circuit, encara que la donació és una mica més llarga, es pot repetir amb més assiduïtat.

Les plaquetes són molt necessàries per a infinitat de tractaments, sobretot en oncologia. De fet, només a gràcies al plasma humà es poden produir uns certs fàrmacs (albúmina, immunoglobulines, factors de la coagulació…) que serveixen per a tractar malalties que poden arribar a ser molt greus.

El consum cada vegada major d'aquests components (sobretot d'immunoglobulines) fa necessari establir polítiques de donació específiques de plasma a fi d'aconseguir i mantindre l'autosuficiència (independència respecte d'altres països i proveïment adequat de producte), així com per a aconseguir estalvi econòmic.

En 2022, es van obtindre 5.499 donacions de plasma i plaquetes gràcies als 2.323 donants que es van acostar en repetides ocasions a realitzar aquest tipus especial de donació. Per consegüent, continua la tendència a l'alça d'aquestes donacions, si bé encara queda camí per a aconseguir l'autosuficiència.